Prometheus Informatics

Mobile Device Management verhoogt ontzorgingsgraad dienstverlening

Prometheus Informatics breidt haar dienstverlening uit met Mobile Device Management onder de naam E-MDM. Met deze dienst zet Prometheus nog verder in op ontzorging.

Prometheus Informatics breidt haar dienstverlening uit met Mobile Device Management onder de naam E-MDM. Met deze dienst zet Prometheus nog verder in op ontzorging. E-MDM, bestaande uit verschillende servicelevels, zal de uptime van uw mobiele oplossing naar een nog hoger niveau tillen.

Verhoging ontzorgende dienstverlening
Met E-MDM verhoogt Prometheus haar dienstverlening. “Wij kiezen bewust voor dedicated hardware, omdat dit ons in stelt staat klanten te ontzorgen over de totale scope van projecten. Deze ontzorging wordt gewaardeerd. Met E-MDM gaan we nog een stapje verder.” legt CTO Leon van Kempen uit. “We kunnen met E-MDM op afstand mobiele oplossingen overnemen om mee te kijken en eventuele storingen te verhelpen. Mocht een device daadwerkelijk defect zijn, dan zorgen we voor snelle wisselingen van apparaten zodat de downtime minimaal is.” aldus van Kempen.

Verbetering MTTR en MTBF
Onderdeel van E-MDM is dat er op de klantlocatie of bij Prometheus (afhankelijk van servicelevel) spare-systemen klaarliggen om zo snel mogelijk defecte devices te vervangen. Deze kunnen per direct ingezet of verstuurd worden, zonder voorzien te worden van de juiste software. Dit kan namelijk op afstand. “Dit heeft als voordeel dat de Mean Time To Repair (MTTR) en Mean Time Between Failures (MTBF) enorm verbeterd worden.” vertelt Van Kempen. “ We onderzoeken de mogelijkheden om dergelijke omwisseldiensten ook grensoverschrijdend voor internationale transporteurs te verzorgen. Ook leveren we extra tools, zoals intelligente accespoints, de E-MDM AP,  waarmee op locatie supersnel en gemakkelijk updates kunnen worden uitgevoerd.” voegt Van Kempen hieraan toe.

Ondersteuning van bedrijfskritische processen
De ontwikkeling van E-MDM is in een stroomversnelling gekomen met de introductie van E-Ident: “Het idee voor E-MDM bestond al langer. Het komt voort uit de behoefte van klanten om ondersteund te worden wanneer zij met incidenten worden geconfronteerd die hun bedrijfskritische processen belemmeren. Voor E-Ident betekent een defect in de hardware dat containers niet geïdentificeerd kunnen worden en een voertuig dus niet aan de dienstverleningsplicht kan voldoen. Om zo snel mogelijk weer up en running te zijn, is de introductie van E-MDM nu een feit.” vertelt van Kempen verheugd.