Prometheus Informatics

Suez Nederland en Prometheus zetten innovatieve samenwerking voort

SUEZ Nederland heeft Prometheus Informatics opdracht gegeven voor de vervanging van hun

huidige boordcomputer systemen. In totaal betreft deze vervanging circa 700 systemen.

SUEZ Nederland heeft Prometheus Informatics opdracht gegeven voor de vervanging van hun huidige boordcomputer systemen. In totaal betreft deze vervanging circa 700 systemen, waarvan in eerste instantie 235 voertuigen van nieuwe systemen worden voorzien. Met deze opdracht vertrouwt SUEZ (voorheen SITA) ook in de toekomst op het telematica platform van Prometheus Informatics.

Telematica platform
Prometheus biedt een telematica platform, dit houdt in dat meerdere soorten apparaten en functionaliteiten vanuit één platform bediend kunnen worden. Of het nu gaat om een robuuste boordcomputer, een applicatie voor de inhuur van charters of een handzame mobiele oplossing, waarvan de acceptanten-oplossing een goed voorbeeld is. Gefaseerde migratie “Het grote voordeel dat ons platform biedt, is dat klanten gefaseerd nieuwe mobiele oplossingen en/of functionaliteiten in gebruik kunnen nemen.”, legt algemeen directeur Jan Nijland uit: “Wij bieden onze klanten gefaseerde migraties. De ingebruikname van nieuwe systemen en functionaliteiten gebeurt dan in fases. Het is dus niet nodig om in één keer alle systemen te vervangen. Gedane investeringen in techniek, zoals interfaces en vragenpaden blijven gewaarborgd. Net als werkprocedures en de implementatie van software applicaties, zoals E-Fleet, E-Hour en E-Codrive. Hierdoor behoeft de organisatie geen change management. Een langdurig en kostbaar proces, dat nogal eens wordt onderschat.”

Voortdurende zoektocht naar geschikte hardware
SUEZ zal gefaseerd de MoPad in gebruik gaan nemen. Een kwalitatief hoogstaand device, dat na een zorgvuldige zoektocht aansluit op de eisen die wij als Prometheus aan hardware stellen: “Eigenlijk voeren wij een voortdurende zoektocht naar geschikte hardware.” vertelt CTO Leon van Kempen. “Hierbij zijn er veel voorwaarden waaraan een device moet voldoen. Allereerst moet het naadloos aansluiten op de business en hoge ROI voor onze klanten hebben. Zo moeten de service en beschikbaarheid gedurende een periode van minimaal vijf tot 7 jaar gewaarborgd zijn. Tot slot is een belangrijke afweging voor de keuze voor een systeem of het onze ideeën voor toekomstige ontwikkelingen zal ondersteunen. In de MoPad hebben wij het volste vertrouwen. Door de vele aansluitingen is E-Ident, onze oplossing voor geregistreerde inzameling, bijvoorbeeld eenvoudig te integreren. De E-Ident configuratie is al in gebruik bij SUEZ voor de inzameling op Schiphol.”, aldus van Kempen.

SUEZ en Prometheus, een geslaagd partnership
SUEZ maakt al ruim 10 jaar gebruik van de oplossingen van Prometheus Informatics. In die 10 jaar zijn er diverse projecten geslaagd afgerond. Vrij recentelijk waren dat er nog 2: Eind vorig jaar implementeerde men succesvol E-Hour, onze salarisvoorverloning applicatie die behalve voldoet aan de eisen binnen het beroepsgoederenvervoer ook alle werkzaamheden in de afvalbranche ondersteunt. Sinds begin juni ondersteunen wij een groot gedeelte van de afvalinzameling op Schiphol. Nijland is verheugd met de opdracht van SUEZ Nederland: “Wij streven als Prometheus altijd naar een partnerrelatie met onze klanten. Met SUEZ zetten we met de gefaseerde migratie een geslaagd partnership voort dat al meer dan 10 jaar duurt. Ik ben dan ook erg gelukkig met het vertrouwen dat SUEZ in Prometheus stelt.”