+31 (0)318 541 111

Koopman Autotransport en Koopman Cargo

Klantcase

De samenwerking tussen Koopman Autotransport, Koopman General Cargo en Prometheus kwam ruim een decennium geleden kwam stand. Koopman had op dat moment behoefte aan een data driven oplossing, voorzien van generieke basissoftware, waarbij parameters in-en uitgeschakeld kunnen worden.

Prometheus bood een hardware-onafhankelijke oplossing die volledige aangepast kan worden naar de markt waarin geopereerd wordt. Voor Koopman Autotransport zijn tenslotte andere registraties relevant dan binnen Koopman General Cargo.

Over Koopman

Koopman Logistics Group is een logistieke dienstverlener met twee divisies: General Cargo en Automotive. Bij Koopman Logistics Group werken circa 1.100 mensen. Koopman Logistics Group heeft vestigingen in Noordhorn, Nijkerk, Putten, Amersfoort, Amsterdam, Born, en Neuenburg (D).

Solide basis in de cloud

Het bleek een solide basis, want tot op de dag vandaag staat de oplossing als een huis. Natuurlijk zijn er door de jaren heen verbeteringen doorgevoerd die aansluiten op de nieuwe wet- en regelgeving en specifieke behoeften van Koopman. Een recent voorbeeld daarvan is een integratie waarmee afwijkingen tijdens nachtleveringen sneller geregistreerd en verholpen zijn (lees hier meer). Ook is het platform inmiddels in een on premise e-cloud omgeving geborgd en wordt er gewerkt met de derde generatie boordcomputers. De meest recente ontwikkeling is de mogelijkheid om vrachtdocumenten te scannen en van foto’s te voorzien, waardoor afleverbewijzen realt-time beschikbaar zijn. Dit geldt ook voor klein, niet-gedigitaliseerde informatiestromen.

Eigenwijs durven zijn

John Hensen, operationeel directeur bij Prometheus: “Koopman is voor ons altijd een uitdagende klant geweest, in de goede zin van het woord. Ze hebben een duidelijke visie en mening. Waar nodig durven ze tegen de stroom in te gaan en eigenwijs te zijn. Dat heeft ze ver gebracht. En het houdt ons scherp. Waar andere klanten liever een vraag neerleggen en de uitwerking gepresenteerd zien, zijn ze bij Koopman tijdens de ontwikkeling bereid mee te denken tot op microniveau.

Toekomst

John: “Koopman ziet signaleert de steeds verder groeiende informatiebehoefte bij klanten en weet daar goed op in te spelen. Daar hoopt Prometheus ze ook in de toekomst bij te mogen blijven faciliteren. Door de software zó in te richten dat de juiste balans tussen kwaliteit, efficiëntie en tijdigheid van leveren gevonden wordt. We denken graag mee in het volledige proces. Wat helpt is dat we nu meer met contactpersonen vanuit de business schakelen in plaats van via de ICT-afdeling.”